Skip to content
Vaegnägijale

Linnaraamatukogu vanim harukogu tähistab sünnipäeva

29. novembril tähistab Tartu Linnaraamatukogu Karlova-Ropka harukogu oma 95. sünnipäeva meeleoluka salongiõhtuga „Unustuse jõel“. Kell 17 toimuvale sünnipäevaüritusele ja kell 18 algavale muusikaõhtule on oodatud raamatukogu lugejad, koostööpartnerid ja nii endised kui ka praegused kolleegid.

Aarne Oidi ja Hans Hindpere laule esitavad külalistele Atlan Karp ja Laili Jõgiaas. Klaveril saadab Jorma Toots ning kirjanduslikke vahepalu loeb Mairi Tempel.

 

Tänane Karlova-Ropka raamatukogu Tehase tänaval (Tehase 16) on linnaraamatukogu kolmest harukogust vanim ja traditsiooniderikkaim. Raamatukogu asutati 1928. aastal II Haruraamatukoguna. Aastakümneid (1945-2001) oli raamatukogu koduks romantiline puitvilla aadressil Tähe 11/13, kus praegu asub hotell Villa Margaretha. 

 

Aastatel 1950-2005 kandis raamatukogu Lydia Koidula nime. Raamatukogu tegid linnas tuntuks Tartu Kunstimuuseumi töötajate poolt läbiviidud kunstiloengud ja hiljem vanemuislastega kahasse korraldatud salongilikud kirjandus- ja muusikaõhtud. Tähe tänava raamatukogust sai 1976. aastal alguse linnaraamatukogu muusikaosakond, mis 1997. aastal kolis keskkogusse.

 

Harukogu juhataja Laili Jõgiaasa sõnul on raamatukogu kanda ka kogukonna kultuurikeskuse roll. Tänases Karlova-Ropka harukogus toimuvad  regulaarselt foto- ja kunstinäitused ning kirjandusüritused lastele ja täiskasvanutele. Raamatukogus käib juba üle poole tosina aasta koos suure populaarsuse võitnud kunstiring, mida juhendab kunstnik Marika Maramaa. Käsitööhuvilistel on võimalus kohapeal kasutada õmblusmasinat ning kord nädalas oodatakse noori loovkirjutamise õpituppa. 

 

Karlova elanikelega on käinud tänavu kohtumas nt kirjanikud Tiia Toomet, Meelis Friedenthal ja Leelo Tungal, lapsi on rõõmustanud Heiki Ernits ja Janno Põldma. Veel enne sünnipäevaüritust oodatakse külla ajakirjanik Märt Treierit.

 

Tulevikku vaadates näeb harukogu juhataja raamatukogu ees kolme peamist ülesannet: sihipärane töö haridusasutustega laste ja noorte lugemisharjumuse kujundamisel, meediapädevuse ja infomüras orienteerumise õpetamine kõigile ning vanemaealiste sotsialiseerumise toetamine ja neile digitoe  pakkumine ning digioskuste õpetamine.